Rooschje.reismee.nl

tja

Na alle meningen en reacties op me bezonken zijn na mn plotselinge keuze denk ik nog steeds dat het voor mij nu, op dit moment de juiste beslissing is. Toen ik hier naar toe ging met het idee mezelf echt te leren kennen en te vinden (hoe cliche ook) had ik nooit gedacht dat ik mezelf zo snel, zo heftig en zo pijnlijk tegen zou komen. Ik merk dat ik het moeilijk vind om het thuisfront los te laten, té moeilijk zelfs. Ik had gehoopt door te reizen dat ik zo los zou floepen. Maar in plaats van van een rots in het water te springen om lekker te zwemmen. Spring ik nu van een klif naar een afgrond en ik kan nog niet vliegen. Eerst moet ik leren vliegen. Ik dacht dat hier te leren maar dat lukt me niet. Tijd geven zegt men dan, maar dat is nou juist het grote probleem. Je hebt geen tijd als je van een klif afspringt. Ik moet eerst leren vliegenVliegen vanuit een boom. Oftewel eerst op mezelf gaan wonen ofzo Want ik zou nog steeds graag de wereld rondreizen alleen dat voelt nu verkeerd. Volg je hart zeggen ze dan he. En met deze blogs probeer ik mn keuze uit te leggen maar ik merk dat dat heel lastig is. Vandaag heb ik de laatste keer melken gehad en ga ik nog 4 dagen in melbourne doorbrengen. En ik was van plan nog een deel van great ocean road te zien. Ik heb al een voorproefje gehad onderweg naar de koeien een keer en het is zoo mooi. P.s. het is trouwens fijn om van best veel mensen respect te krijgen, als ik voor mijn gevoel faal en slap ben :)

Reacties

Reacties

herman vincent

ok - tot volgende week!

Astrid

Leuk om te lezen dat je nog leuke dingen ga doen daar in ausie. Enne veel fotos maken hé :P
Je ben echt niet faal en slap hoor vind het heel knap van je dat je dit heb gedaan.
Geniet nog even voor je terug kom en als je er weer ben ontvangen we je met open armen. :)

Esther

Zoo mooi hoe jij alles beschrijft van de klif en het vliegen. Je bent heel goed bezig, ga maar lekker verder met de reis naar jezelf, want die houdt nooit op!

Anouk

Nikste slap, stoere chick dat je uberhaupt bent gegaan! :)

mama

Er liggen hier al fijne klusjes op je te wachten hoor !

Ingrid

Lieve meid, je faalt niet! Ik heb in mijn tijd een hoop van de wereld gezien en ben ook veel alleen onderweg geweest. Maar ik ben wel dichter bij huis begonnen! Eerst naar Spanje (en toen woonde ik al een tijdje op mezelf), daarna pas Zuid-Amerika, de VS en Mexico. Aan de andere kant van de wereld besef je pas wat er dan allemaal niet is. Waar je niet meteen terecht kunt en dat bellen (tijdverschil) niet meteen kan. Je bent dan idd echt alleen!
Ik vind je super dapper! Om met jouw leeftijd al naar de andere kant van de wereld te reizen om daar boerenwerk te doen... een vak waar je eigenlijk niets mee hebt. Pff, ik geef het je te doen! En melken is idd saai als je niets met de dieren hebt. En er iets mee krijgen kost tijd, veel tijd en interesse. Een ander seizoen ( Januari, februari) was mogelijk beter geweest, want dan had je de fruitoogst e.d. gehad. Minder shit (;-) ).
Weet in elk geval, ook al kom je eerder terug dan gedacht, dat je bent gegroeid! Je bent niet meer wie je was en zult dat ook niet meer zijn. Je hebt geleerd, gezien en gevoeld.
Kom een keer naar Limbabwe, ander buitenland, iets minder ver, en we praten er over. Ik ben trots op je! Wat anderen ook mogen zeggen!

Mike

Lieve Evelien,

Heb net alles in 1 keer gelezen, ook alle reacties. Ik volgde je eigenlijk vooral via Facebook.

Om het een beetje in perspectief te plaatsen, deel ik allereerst graag de reactie van Zeger op jouw terugkomst (triomfantelijk richting Adriaan die zondag zijn verjaardag vierde): Ha, dan is ze wel op mijn verjaardag! Dus Zeger vindt het - net als oma Ad - alleen maar fijn dat je terugkomt.

De overheersende gedachte die ik kreeg is: Trust Your Instinct. Mijn 'onderbuikgevoel' heeft mij zelden in de steek gelaten. Andersom heb ik wel mijn onderbuikgevoel regelmatig in de steek gelaten, uit angst om te acteren op dat onderbuikgevoel of bij gebrek aan woorden om dat gevoel te communiceren. Jij voelt beide, maar jij 'trusted your instinct'! Respect!

Echt durven vertrouwen op je instinct, kost tijd en een paar beslissingen tegen beter weten in. Maar hoe vol, zeker ook omdat de laatste jaren ook wetenschappelijk bewijs is gekomen dat we beter kunnen vertrouwen op ons onbewuste bij ingewikkelde beslissingen dan op ons deel van de hersenen waar we rationeel redeneren.

Goede reis en je bent altijd welkom in Driebergen (we zoeken nog een oppas voor maandag en dinsdag ;-)

Groet, Mike

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!